Aku hampir kemalangan

vios

Pada hari ini aku hampir sahaja kemalangan dengan kereta toyota vios. Kejadian ni berlaku hampir dengan simpang tiga kuari Bukit Waha. Masa tu aku bersama dengan ayah aku. Entah macam mana kereta vios ni nak memotong tapi jarak kereta dengan motor aku terlalu dekat. Aku hampir nak terbabas juga. Nasib baik boleh kawal motor tu lagi.

Bila dah motong, boleh pulak dia buang sampah kat jalan. Aku cakap kurang ajar betul laa orang ni. Memang berlagak giler. Masa tu sumpah seranah juga aku kat orang tu. Yelaa…siapa tak sakit hati bila orang hempit kita sampai nak eksiden. 

Kadang-kadang bila fikir balik penunggang motor ni banyak yang kena buli dijalan raya. Apalah nasib si penunggang motor ni.

bully road

Kepada semua pemandu tak kira apa jua jenis kenderaan korang bawa, tolong jangan jadi pembuli jalan raya. Kalau korang rasa korang ni memang jenis pembuli jalan raya sila buat jalan raya sendiri. Kalau tak nak, tolong timbang rasa dengan pengguna jalan raya yang lain.

 

This entry was posted in Aku. Bookmark the permalink.

3 Responses to Aku hampir kemalangan

  1. amin says:

    kesian abang aq..
    ble ko kne..??
    x taw pon..

  2. Nur Athirah says:

    kesian…haha!!ary jumaat plk kne nye…

Leave a Reply

