Aku dah berhenti kerja

Inilah hakikat sebuah kehidupan yang kadang kala buat kita tak tahu sama ada keputusan ini adalah yang terbaik untuk kita lakukan atau tak iaitu BERHENTI KERJA. Keputusan yang aku dah buat ni memang susah sampaikan telefon mak, ayah dan akak aku semata-mata nak minta keputusan yang terbaik.

Dan akhirnya pada hari ini aku telah mengambil keputusan untuk berhenti kerja. Aku bekerja baru 3 minggu lebih. Gaji pun dah dapat. Adalah dalam RM600. Tapi, kenapa aku berhenti??

Banyak sebabnya aku berhenti. Tapi biarlah rahsia. Masa nak berhenti kerja memang terasa ralat juga nak berhenti. Yelah…ada kenangan manis kat kilang tu. Nak buat macam mana. Banyak sangat tekanan menyebabkan aku nekad untuk berhenti.

Kepada yang dah kerja, teruskan berusaha dengan kerja yang korang dapat. Kepada yang belum kerja, teruskan mencari kerja dan jangan putus asa.

Insyallah…lepas ni aku akan cari kerja lain yang sesuai dengan aku. Moga-moga aku dapat kerja yang lebih baik dari sebelum ni.

This entry was posted in Aku. Bookmark the permalink.

3 Responses to Aku dah berhenti kerja

  1. Pingback: Blogger yang tersepit « Master Pak Pandir

Leave a Reply

