Google Chrome – laju, capaian mudah dan ‘best’.

Apa itu GOOGLE CHROME??

Google chrome nie samelaa dengan dengan internet explorer (IE), firefox, netscape dan sewaktu denganya. Tapi apa yang best sangat dengan google chrome selama aku pakai memang laju.

Bila nak search je tekan enter terus dapat. Tak perlu tunggu lama-lama. Aku dah guna google chrome ni dah lama. Adalah dalam 7 bulan. Sebelum ni aku guna IE dan firefox. Laju jugak kalau server laju. Tapi yang aku rasa best giler bila aku dapat search internet kat kampung. Dahlaa guna broadband…Line plak gune EDGE. Bukannya 3G.

Walaupun slow tapi masih dapat mengekalkan kepantasan bila nak search. Ada sekali tu aku cuba guna IE sebab ada masalah bila nak login satu website nie. Bila aku cuba memang slow. Tapi masih boleh connect. Agak lambat…tak macam guna google chrome.

Selain itu, terdapat perkara yang menarik seperti terdapat web yang biasa kita surf’ setelah di ‘bookmark’. Terus terpapar pada bahagian hadapan. Cuma terdapat 8 ruang yang boleh di isi. Web yang telah di ‘bookmark’ masih lagi tersimpan. So, don`t worry ok…

Ada juga yang lebih menarik bila guna google chrome:

1. Ada tema yang disediakan. Kita cuma download dan terus install.
2. Ada widget.
3. Ada new tab yang boleh kita gerakkan.

Kalau nak cerita memang panjang. Tapi apa kata kalau anda yang baca ni cuba guna google chrome.
Pasti ada puas hati..

p/s: Sekarang ni pun dah hangat pihak google dah bangunkan google chrome OS. Kepada pengguna google chrome atau apa-apa saja sila bagi komen. Memang dialu-alukan komen anda.

This entry was posted in Komputer dan Tutorial. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

